Wpisy z tagiem: trendy

wtorek, 04 czerwca 2013

Tu się pracuje twórczo! Biurko w dziale projektowania Panache.

 

Zgodnie z obietnicą przedstawiam Wam dalszy ciąg relacji z wycieczki do kwatery głównej firmy Panache, którą odbyłam pod koniec marca. Oprócz szkolenia Learn the Fit koncentrującego się na tajnikach bra-fittingu, które opisałam poprzednio, w programie był spacer po różnych działach firmy - jak dla mnie trochę za krótki, ale starałam się wyciągnąć z niego, ile się dało :-)

Tworząc poprzedni odcinek wpadłam na pomysł, by połączyć tę relację z wywiadem, i oto nareszcie pojawił się wynik moich starań - spece z firmy odpowiedzieli mi na kilka pytań. Sama relacja zaś przyjmie tym razem formę fotoreportażu. Jak na designerski temat przystało - niech mówią obrazy!

 

Szwalnia. Podobno zwiedzjący firmę uwielbiają fotografować te nici, czemu się ani trochę nie dziwię :-) Takich tablic jest tam kilka.

 

A oto nasz wywiad, który podzieliłam na dwie części. Pierwsza dotyczy raczej spraw technicznych, jak szycie próbek i testy, druga - estetycznych, czyli kolorów, wzorów, trendów... - tego, co w sumie lubię najbardziej :-)

 

Testowanie a produkcja

Chciałabym na początek zapytać o testowanie nowych modeli. Czy testujecie Państwo każdy rozmiar nowego modelu biustonosza, zanim pojawi się on na rynku?

Przed wprowadzeniem nowego modelu na rynek zawsze przeprowadzamy pełne testy dopasowania. Nie dotyczą one jednak każdego rozmiaru - np. w przypadku zakresu 28-38 D-J oznaczałoby to bowiem 60 różnych rozmiarów. Zapewniamy jednak pełen przekrój rozmiarów – testowana jest zawsze przynajmniej jedna sztuka z danego obwodu i z danego rozmiaru miseczki.

 

Szwalnia. Tutaj powstają wykroje oraz próbki, które podziwiamy na pokazach oraz w moich notkach ;-) Właściwa produkcja ma miejsce na innym kontynencie - bielizna Panache szyta jest w Chinach.

 

Skąd pochodzą testerki? Czy reprezentują różne rozmiary i typy sylwetek?

Staramy się przeprowadzać wewnętrzne testy, ale nie zawsze jest to wykonalne, zwłaszcza w przypadku większych miseczek. Współpracujemy jednak z grupą niezawodnych modelek, które przychodzą na testy tych rozmiarów, których nie mamy do dyspozycji wśród naszego personelu. Są wśród nich osoby o różnych wymiarach i typach figury.

 

W jakim rozmiarze są próbki kolekcji na nadchodzący sezon, które wykorzystywane są na pokazach i wysyłane do klientów?

Wszystkie nasze próbki produkowane są w naszym podstawowym rozmiarze 32E (biustonosze) i 10 (majtki). Ten rozmiar noszą również modelki na naszych sesjach zdjęciowych.

 

Magazyn materiałów do produkcji próbek i testowania. Takich regałów jest tam dużo więcej...

 

Czy rozważali Państwo produkcję próbek w większej liczbie rozmiarów, zwłaszcza w większych rozmiarach miseczek, jak G czy J? Mam wrażenie, że detaliści niekiedy wahają się, czy zamówić dany model, nie widząc, jak zachowuje się on w rozmiarach większych niż próbkowe.

Zgadzam się, że byłoby z korzyścią dla naszych klientów, gdyby mogli zobaczyć produkty w większych rozmiarach już na etapie zamawiania. Wiele modeli jednak bazuje już na gotowych szablonach, dzięki czemu to, jak się układają, można sprawdzić na przykładzie modeli z poprzednich sezonów.

 

Temu fragmentowi działu produkcyjnego zrobiłam najwięcej fotek ;-) Widziałam też próbki materiałów na kolejny sezon kostiumów kąpielowych, ale nie odważyłam się ich sfotografować oraz skrzętnie zapomniałam, jak wyglądały ;-)

 

Czy klientki w różnych krajach, do których eksportuje Panache, mają różne preferencje dotyczące konstrukcji i krojów biustonoszy? Czy Polki mają charakterystyczny typ budowy, rozmiary?

Rzeczywiście obserwujemy pewne zróżnicowanie upodobań w różnych regionach świata. Na przykład, klientki z USA uwielbiają gładkie, stonowane t-shirt bras, które są całkowicie niewidoczne pod ubraniem. Mieszkanki rejonu Morza Śródziemnego gustują w krojach typu plunge. Nasze klientki z Polski natomiast kupują najwięcej wąskich rozmiarów pod biustem ze względu na drobniejsze sylwetki.

 

Trendy i inspiracje

Czy trendy w modzie bieliźnianej współgrają z modą odzieżową?

Trendy w bieliźnie są ściśle powiązane z modą. Współpracujemy z agencjami zajmującymi się prognozowaniem trendów, które opracowują wskazówki i prowadzą badania obejmujące wiele różnych dziedzin - od obuwia, odzieży, bielizny i strojów kąpielowych po kosmetyki i makijaż. Często to kolory są głównym elementem wspólnym dla różnych kategorii produktów, lecz w modzie odzieżowej i bieliźnianej bardzo ważne są również desenie.

 

Główna artystka objaśnia tajniki swojej sztuki w jasnych wnętrzach działu designu na najwyższym piętrze. Na jej widok wiedziałam już, czyim dziełem jest aktualna kolekcja Cleo. Oraz jak chcę się ubierać, kiedy już będę duża! ;-)


Zespół objaśnia trendy na aktualną wiosnę i lato w marce Cleo. Te plansze, które widzicie, to mood boards - obrazują one tendencje i inspiracje, wykorzystywane przez projektantów w danej kolekcji. Każda z plansz to osobny trend. Najchętniej wyszłabym z nimi pod pachą... ;-)

 

Marrakesh express - jeden z trendów w marce Superbra na aktualny sezon. Skrawki haftów i tkanin, które tu widzicie, to niestety jeszcze nie właściwy produkt, a dopiero inspiracja do jego tworzenia. Niestety nie każdy pomysł i plan doczekuje się realizacji...

 

...a szkoda :-)

 

Co najbardziej inspiruje Państwa w czasie projektowania nowej kolekcji?

Nasz zespół projektowy spędza bardzo dużo czasu na poszukiwaniach w Internecie, odwiedzamy także sklepy, podróżujemy do najważniejszych miejsc na świecie, korzystamy z materiałów przygotowanych przez agencje prognozowania trendów. Przyglądamy się też wystrojom wnętrz, oczywiście damskiej odzieży, a także biżuterii i wielu, wielu innym inspirującym obszarom.

 

Wonderful. Jedna z tendencji w marce Masquerade. Widzimy różnorodność inspiracji: oprócz kolekcji największych kreatorów mody mamy tu japońską ceramikę artystyczną i wnętrza. Czy już domyślacie się, który z aktualnych modeli najbardziej wpisuje się w ten trend?

 

 

...Już widać. Ach, te wpływy Makiko Nakamury ;-)

 

Czy są takie pomysły (wzory, kolory, kroje...), które sprawdzają się tylko w małych rozmiarach, albo tylko w dużych rozmiarach miseczek?

Jeśli trafimy na wzór, który ma naszym zdaniem nieodpowiednią skalę, czy to dla danej marki, czy też danego trendu, mamy zawsze możliwość zmodyfikowania go i dostosowania do naszych wymagań. Jeśli chodzi o kolory – stosujemy takie barwy, które są jednocześnie zgodne z trendami i pasują do naszych założeń. Na przykład, są takie barwy i odcienie, o których wiemy, że sprawdzają się w konkretnych markach, staramy się więc trzymać formuły poszczególnych marek. Na przykład, neonowe barwy pasują doskonale do Cleo, ale nie sprawdziłyby się w Superbra.

[A mnie interesuje na przykład, jak projektant radzi sobie z tym, że jego projekt ma być szyty w rozmiarach tak różnych, jak np. 28D I 38J? Przecież nie przeskalowuje się nadruku w ramach jednego modelu… choć oczywiście świetnie, że zawsze można to zrobić :-)]

 

Projektantki omawiały każdą z marek - tu objaśniają niektóre kierunki w marce Sculptresse: Second Skin i Blanc/Noir. 

 

 


Czy projektują Państwo własne nadruki i wzory? A koronki i hafty?

Owszem, opracowujemy nasze własne wzory nadruków. Cały zespół jest wyszkolony w projektowaniu wspomaganym komputerowo, dzięki czemu możemy swobodnie tworzyć i modyfikować wzory. Zlecamy też produkcję haftów według naszych własnych projektów. Tworzenie własnych koronek jest jednak znacznie trudniejsze ze względu na wysokie minima produkcyjne, dlatego wybieramy odpowiednie koronki z oferty wyspecjalizowanych producentów i rezerwujemy je na wyłączność dla Panache.

Ikebana - inspirowany Dalekim Wschodem trend w kolekcji Superbra. To też dopiero pożywka dla wyobraźni. A wolałabym, żeby ten płomienny haft po lewej rzeczywiście zaistniał w kolekcji... Pomarzyć zawsze można.

 

Palety kolorów opracowane dla aktualnych kolekcji Masquerade i Sculptresse.

 

Co mają ze sobą wspólnego poszczególne marki Panache, a co je różni?

Nasze portfolio marek jest tak zbudowane, by marki uzupełniały się wzajemnie i wspólnie oferowały kompletną kolekcję, spełniającą wymagania szerokiego spektrum klientek. Jednocześnie jednak musimy, rzecz oczywista, uważać na to, by nie tworzyć krzyżówek między markami, gdyż zniszczyłoby to ich indywidualny charakter. 

Wszystkie marki traktujemy jednak tak samo, jeśli chodzi o sumieność i dokładność procesu dopasowania, pieczołowity dobór materiałów i zapewnienie, by nasze produkty doskonale spełniały swoją funkcję. Staranie, by tworzyć wspaniale dopasowaną bieliznę w konkurencyjnych cenach leży u źródeł wszystkiego, co robimy w Panache.

 

Zestaw inspiracji dla aktualnych Maskaradek - szkoda, że widoczne tu mocne koralowe odcienie nie znalazły jednak zastosowania w kolekcji :-(

 

Cleo - tej marki chyba nie sposób pomylić z żadną z pozostałych.

 

Inspiracje z wybiegów dla marki... Superbra, o ile mnie pamięć nie myli.


DZIĘKUJĘ! :-)

 


Na zakończenie

Oddaję głos sobie oraz Wam oczywiście. Do odpowiedzi na moje pytania chciałabym dodać kilka rzeczy, których sama dowiedziałam się na miejscu. Interesowały mnie indywidualne charaktery poszczególnych marek i tu moja ciekawość została w pełni zaspokojona. Każda z nich ma swój odrębny profil, którego firma stara się trzymać z kolekcji na kolekcję, uwzględniając jednocześnie zmienność trendów. Z wielkim zainteresowaniem dowiadywałam się o źródłach inspiracji - moda, sztuka użytkowa, wnętrza, a nawet muzyka - kto by pomyślał, że tak wiele dziedzin miało wpływ na to, co nosimy na naszych biustach w tym sezonie! Bardzo mnie to zafascynowało.

Cleo - rozpoznajecie niektóre nadruczki? :-)

 

Cleo Swim - kostiumy także wpisują się w charakter marki Cleo.

 

Co ciekawe, podkreślono, że choć oczywiście można się spodziewać, że młodsze klientki częściej będą identyfikowały się z Cleo niż Superbra, nie wiek jednak jest wyznacznikiem przynależności do grup docelowych poszczególnych marek i projektanci starają się nie tworzyć żadnej z marek wyłącznie dla konkretnej grupy wiekowej.

Superbra: Oriental fusion, czyli znowu dalekowschodnie inspiracje.

 

Jak się zapewne domyślacie, nie wszystkie odpowiedzi mnie uszczęśliwiły... Jak się zdaje, firma nie zamierza rozszerzać zakresu rozmiarów próbek, będziemy więc wciąż oglądały zapowiedzi kolekcji w rozmiarze 32E (z wyjątkiem Sculptresse, gdzie jest to 36F). No i testy - najchętniej usłyszałabym, że każdy z 60 potencjalnych rozmiarów w nowym modelu (no, przynajmniej co drugi :) ma szanse zostać przetestowany. Jeśli nie, to w sumie nic dziwnego, że tak trudno trafić na dobrze skrojone 28J...

Nie udało mi się też nawiązać dyskusji na jeden z najciekawszych moim zdaniem tematów, a mianowicie: czy są takie kroje, kolory, wzory, które pasują tylko małym miseczkom i takie, które pasują tylko dużym i jak ten temat widzą projektanci? Na ile kwestie techniczne ograniczają fantazję twórców?

 

 

Prawdę mówiąc, wycieczka do Panache tylko rozbudziła moją ciekawość i zachęciła do odbywania podobnych wypraw w przyszłości, jeśli tylko będzie okazja. Może uda mi się kiedyś pokazać Wam „od kuchni” którąś z polskich firm? 

Jak Wam się podobała „kuchnia” Panache? :-)

Archiwum
Tagi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...