Wpisy z tagiem: konkurs

sobota, 20 sierpnia 2016

Komplet Chamade z najnowszej kolekcji marki Avocado. Cały katalog do obejrzenia tutaj.

 

Dziś będzie trochę osobiście... choć nie bez konkretów :-)

Jak wiecie, ostatnio miałam okazję przyjrzeć się z bliska większej liczbie firm i marek bielizny, testować nowe produkty, rozmawiać z ludźmi, którzy je tworzą. Wywołało to wiele nowych wrażeń - głównie pozytywnych, bo lubię eksperymenty, ale też nieco rozczarowań. Penetrując gąszcze konstrukcji i kolekcji skupiałam się głównie na sprawach technicznych - szerokościach fiszbin, pracy dzianiny czy innych tajnikach softów i semisoftów ;-) Zauważyłam, że w czasie, gdy starałam się poznać i rzetelnie przedstawić jak najwięcej produktów, chcąc promować nasze coraz lepiej rozwijające się firmy, moje własne wymagania i marzenia zeszły na dalszy plan. W końcu jednak znowu zaczęłam zadawać sobie pytanie: w jakiej bieliźnie JA czuję się najlepiej? Czego właściwie oczekuję od marki bielizny?

Próbując się wcielać w „obiektywną klientkę”, reprezentantkę wielu kobiet, na co dzień często traktuję swój biust i swoje ciało jako coś w rodzaju manekina do testów. Ten manekin to jednak nie całkiem ja. A przecież to moje potrzeby zawsze motywowały mnie najbardziej do zajmowania się bieliźnianym tematem. Muszę od czasu do czasu skupić się na nich i dokonać głębszej bra-refleksji :-) Opowiem więc o sobie, ale jednocześnie zapraszam Was do rozmowy o tym, czym dla nas, dla Was jest bielizna - jaką bieliznę uważacie za dobrą dla siebie?

 

Ubranie

Zacznę od kwestii estetycznych. Jak wielu z Was zapewne, nie jest mi wszystko jedno, jak wyglądam :-) Nie pretenduję do bycia modowym guru (modową gurą ;-) ) i moje pomysły na ubranie nie wyróżniają mnie pewnie zbytnio na tle tysięcy innych kobiet. To, co mam na sobie, nie jest jednak nigdy dziełem przypadku. Zawsze stoi za tym jakiś wybór, myśl, upodobanie. Często kupuję nowe rzeczy, lubię zakupy i spędzam na nich dużo czasu, co nie znaczy, że wszystkie nowinki trafiają do mojej szafy. Podsumowując, mój outfit, choć zapewne nie szokuje, to zawsze mnie wyraża - mój gust, nastrój, myśli, nawet moje poglądy.

 

 

Z bielizną jest dokładnie tak samo. Nie jest mi wszystko jedno, co wkładam pod ubranie - mimo że nikt oprócz mnie i najbliższych nie będzie patrzył na to z bliska. Wprawdzie trudniej tu o stylistyczne ekstrawagancje czy modowe manifesty - bo, jak zapewne zauważyłyście, bielizna jest najbardziej konserwatywną dziedziną mody - ale to, co mam na sobie pod ubraniem, jest dla mnie istotne. Nie jestem w stanie nosić bielizny, która mi się wizualnie nie podoba, no, w każdym razie jest to trudne :-) Czułabym, że w jakiś sposób zdradzam samą siebie, okazuję swojemu ciału brak szacunku, odziewając je w rzecz nieładną czy złej jakości. Niekiedy poświęcam się trochę „dla dobra nauki”. I chyba te poświęcenia pomogły mi zrozumieć, jak istotna to dla mnie kwestia.

Zaskakuje mnie, gdy dowiaduję się, że dla części kobiet styl biustonosza jest nieważny. A może to jednak nieprawda? Wiele z nas preferuje bieliznę stonowaną, znikającą, zlewającą się z tłem, ale to przecież też jest jakiś wybór estetyczny. Nie mogę uwierzyć, że niektórym z nas może być obojętne, czy mają na własnym ciele coś brzydkiego, czy ładnego. To chyba mit. Jak sądzicie?

 

Spojrzenie

Wiele napisano w odpowiedzi na pytanie, dla kogo właściwie się ubieramy: dla siebie czy dla innych? Jest rzeczą oczywistą, że to, czy wyglądamy w naszym pojęciu dobrze, czy źle, zależy nie tylko od nas, ale w dużej mierze od panujących w naszych kręgach obyczajów, od wyglądu ludzi w naszym otoczeniu, wreszcie - od tego, co widzimy w mediach. Bielizna - jako to, czego nie widać - z jednej strony nie „zwalnia” mnie ze zwracania uwagi na estetykę, ale z drugiej strony - daje jednak dużo więcej wolności od ocen i oczekiwań zewnętrznych. Najbardziej banalny przykład: kiedy sytuacja wymaga bardziej stonowanego ubioru, niż miałabym ochotę włożyć - mogę próbować zaspokoić swoją potrzebę koloru czy ozdobności, wkładając pod spód coś w jaskrawych barwach, z pełnym przepychu haftem, czy bogatą koronką. Ta wolność od cudzego spojrzenia jest w bieliźnie fantastyczna.

 

 

Z drugiej strony, inni niekiedy chcą narzucać nam nawet to, jak „powinnyśmy” wyglądać bez ubrania. Tu nasuwa się temat katalogów firm bieliźnianych, który ostatnio poruszałyście w komentarzach. Zarówno Wasze, jak i moje wrażenia z tych katalogów bardzo często są negatywne. Skąd biorą się te zarzuty? Nader często wizerunki kobiet prezentujących bieliznę nie mają wiele wspólnego z tym, jak my, kobiety, wyglądamy w bieliźnie w rzeczywistych sytuacjach. I nawet nie chodzi o nieszczęsną kwestię wymiarów i rozmiarów (o to też, ale są tu kwestie bardziej istotne). Chodzi o totalną sztuczność ciał, póz, wyrazów twarzy, rekwizytów i scenerii... gdy patrzę na przeciętną modelkę z katalogu, często nie tylko nie czuję się do niej podobna, ale wręcz wcale bym tego nie chciała. Wolałabym zobaczyć tę bieliznę przedstawioną zupełnie inaczej.

Oglądając wiele katalogów i reklam można odnieść wrażenie, że bielizna służy kobietom wyłącznie do erotycznego wabienia. O ile nie mam nic przeciwko wykorzystywaniu jej w tej funkcji, o tyle jednak wabienie nie jest wyłączną treścią mego życia :-) Bieliznę wkładam, bo, po pierwsze, jest mi niezbędna dla wygody, po drugie - bo jest mi potrzebna dla dobrego samopoczucia cały czas, nie tylko wtedy, gdy ktoś mnie w niej ogląda. Nie umiałabym zresztą nikogo wabić, nie czując się dobrze. 

Dlatego niedawno z wielką ulgą skonstatowałam, że są jeszcze wśród twórców naszej bielizny tacy, którzy uparcie podążają nieco inną ścieżką, nie tylko w projektowaniu samej bielizny, ale także w przedstawianiu jej na zdjęciach. Fotki z najnowszego katalogu marki Avocado nieprzypadkowo ilustrują tę notkę. To zresztą on zainspirował mnie do jej stworzenia. Pomyślałam: wow, nareszcie ktoś tu mówi do mnie moim językiem. No i oczywiście ucieszyłam się, że firma znowu zaczęła tworzyć katalogi :-)

 

Mamy tu co prawda konwencjonalnie ładną (choć na pewno nie pospolitą) modelkę, nieco kuszących wygięć ciała, ale mamy też relaks, zamyślenie, rozmarzenie - na pewno wiele z Was bywa i może z łatwością wyobrazić sobie siebie w sytuacjach ze zdjęć.

 

Samopoczucie

Gdyby ktoś poprosił mnie, bym jak najkrócej odpowiedziała na pytanie, jaka według mnie powinna być dobra bielizna, powiedziałabym: taka, w której dobrze się czuję. To banał - ale jakże pełen treści :-)

Nie chodzi tylko o komfort w sensie dotykowym, ale od niego możemy zacząć. Niedługo po tym, jak zaczęłam bardziej świadomie dobierać bieliznę i zwracać większą uwagę na estetykę, konstrukcję, prawidłowy rozmiar - zdarzało mi się wybaczać swoim biustonoszom różne niewygody. Jestem jednak coraz mniej do tego skłonna. Rzadziej chodzę na kompromisy. Bielizna musi szanować moje ciało i jego potrzeby. Jeśli tego nie robi - trudno, nie zaprzyjaźnię się z nią.

Dobra bielizna to taka, w której czuję się dobrze sama ze sobą. W której z przyjemnością patrzę na siebie w lustrze, i w której chętnie odpoczywam w samotności, tak jak modelka na niektórych zdjęciach w tej notce. Na taką bieliznę zwykle też chętnie włożę ubranie i wyjdę w niej z domu. 

 

 

No dobrze, zapytacie - ale co z wyglądem w ubraniu? Co z modelowaniem sylwetki, podnoszeniem biustu, pokazywaniem siebie „z najlepszej strony”? Choć doceniam te możliwości, tu również nauczyłam się stawiać granice, a przynajmniej mieć pełną ich świadomość. Moje ciało jest plastyczne do pewnego stopnia, jednak za urabianie go według wzorca ze zbyt dużą siłą płacę dyskomfortem. Coraz mniej zresztą zależy mi na maksymalnym dopasowaniu do standardu sylwetki z mocno uniesionym i zebranym biustem, wyszczuplaniu optycznym i tym podobnych. Nie tylko dlatego, że cenię wygodę, ale także z przekonania, że powinnam bardziej szanować własne ciało i pozwolić mu istnieć w takim kształcie, jaki ma. Dlatego nigdy nie zobaczycie mnie w gorsecie, ponieważ moja sylwetka jest tak daleka od kreowanej przez ten ubiór formy klepsydry, że musiałabym chyba oduczyć się oddychania ;-)

 

Wolność

Zadziwia mnie, jak nasz bra-świat czasem wydaje się pomijać fakt, że nasze ciała mocno różnią się od siebie. Rozpętałyśmy rewolucję rozmiarową, a co z rewolucją kształtową? Oceniamy nasze biustonosze po tym, jak bardzo potrafią zbliżyć nasze piersi do idealnej formy: zaokrąglonej i możliwie wysoko podniesionej i zebranej z boków do środka. Najmniejsze odstępstwo od ideału nas drażni. Czy nie jest tak, że bielizna, zamiast dawać nam wolność, zaczyna ją krępować?

 

Na przykład, odkąd pokazuję w recenzjach zdjęcia swojego biustu, czuję czasem potrzebę tłumaczenia się z kształtu, wysokości osadzenia, rozstawu i szerokości moich piersi. Nie, mój biust nie może przenieść się wyżej w kierunku brody, bo wyrasta z mojego ciała w określonym miejscu, nie zmieni się też w idealne zebrane do środka kulki. I tak dalej. Mam świadomość, że mój wygląd jest oceniany przez inne osoby przez pryzmat ich własnych ciał, a także przez pryzmat tych obrazów, jakie wszystkie widujemy w mediach. Warto jednak starać się wyjść poza to stereotypowe postrzeganie i dostrzec, docenić różnorodność tego, co daje nam natura. Czy wiecie na przykład, że ludzie różnie słyszą, różnie widzą kolory, inaczej czują smaki i zapachy - i że jest to zapisane w naszych genach? Są rzeczy, których nie da się zmienić, urobić, dopasować. W komplecie, w którym jedna z Was poczuje się fantastycznie, innej będzie niewygodnie, albo będzie ją drażnił kolor czy styl. Wolałabym, by bielizna dawała nam więcej wolności do wyrażania siebie, niż narzucała kolejne ograniczenia. 

 

Rozmowa

Wspomniałam wyżej o katalogu, który do mnie przemówił. Co rozumiem przez stwierdzenie, że marka bielizny czy odzieży do mnie mówi? To znaczy, że w prezentowanych przez nią obrazach jestem w stanie zobaczyć siebie, że estetyka produktów jest dla mnie ciekawa, wyjątkowa, budzi różne skojarzenia, że produkt daje się wpasować w moje życie, upodobania i stworzyć zestawienie z innymi rzeczami, które lubię. Co ciekawe, okazało się w przypadku Avocado, że to „przemówienie” było nieprzypadkowe - w wywiadzie z projektantką w świeżo założonym blogu (polecam) przeczytałam wiele zdań, pod którymi mogłabym się podpisać. Mam całkiem podobne, jak autorka, podejście do bielizny, podobne przemyślenia dotyczące kobiecości, i tak dalej. Ciekawa jestem, czy Wam także spodoba się ten wywiad.

 

 

A skoro już polecam Wam i markę (swoją drogą, mam nadzieję, że jeszcze coś z owego katalogu uda mi się także przetestować :-), i blog - zaproszę Was także na właśnie organizowany przez Avocado konkurs. Jego pomysłodawczyni ma chyba podobne podejście także do konkursów - najlepsze konkursy to te twórcze, prowokujące do rozmów, po których zostaje nam coś więcej niż ewentualna wygrana. Taki jest właśnie ten konkurs, a nagroda też całkiem atrakcyjna, bo 500 zł na naprawdę ładną bieliznę, której nie dostaniecie w co drugim sklepie (nawet takim z brafittingiem) ;-) A oto opis konkursu:

KONKURS „Czego nie widać”

Opowiedz o swojej drugiej naturze i wygraj 500 zł na bieliznę Avocado!

Lubię kontrast pomiędzy bielizną, a ubraniem. Gdy ubieram się na czarno lub szaro, lubię uderzenie mocnego koloru pod spodem. Koronkę pod zgrzebnym lnem albo surową bawełną. Ascetyczny stanik pod koronkową sukienką.
Anna Lejwoda, założycielka Avocado

Mówi się, że to przez ubranie wyrażamy swoją osobowość; a co z bielizną?

Ubranie pod ubraniem może mówić o naszej drugiej naturze – tej niewidocznej, przewrotnej. Pracujesz w banku, ale jeździsz do pracy motocyklem? Masz posturę siatkarki, ale wieczorami śpiewasz w chórze? Tego nie widać!

Opowiedz nam o tym i wygraj 500 zł na bieliznę Avocado!

Jesteśmy ciekawe, czym dla Was jest to, czego nie widać.
Jakie ma dla Was znaczenie?
Co mówi o Was Wasza bielizna, a czego nie powie ubranie?

Aby wziąć udział w konkursie:

  1. Napisz o swojej drugiej naturze lub zrób zdjęcie, które pokaże Twoje drugie „ja”.
  2. Odpowiedź wyślij do 18.09 na info@avocado.com.pl

Osoba, która wyśle najlepszą i najbardziej przewrotną odpowiedź otrzyma 500 zł na zakup bielizny Avocado. Wśród pozostałych rozlosujemy 3 nagrody niespodzianki!

Konkurs trwa do 1 września. Biorąc udział w konkursie zgadzasz się na publikację anonimowo całości lub fragmentu odpowiedzi konkursowej na stronie Avocado.

Trzymamy kciuki!



 

Nauka :-)

Jestem bardzo ciekawa, czy macie podobne do moich bra-przemyślenia :-) Czy zainteresowanie bielizną (zakładam, że ponadprzeciętne, skoro tu zaglądacie :-) ) nauczyło Was tego samego, co mnie? A może całkiem czegoś innego? Bielizna na pewno pomogła mi rozwinąć indywidualny gust i poczucie stylu, zwiększyła wrażliwość na kolory, wzory i faktury. Zwiększyła też wrażliwość na potrzeby mojego ciała i nauczyła, na ile mogę i chcę kształtować jego wygląd, nauczyła też doceniać jego naturalną formę i bronić jego prawa do bycia tym, czym jest, czasem przed mną samą :-) Dała też okazję do spotkania z innymi kobietami i dowiedzenia się o nich, i od nich, wielu ciekawych rzeczy. A jak to było i jest u Was? 

niedziela, 05 czerwca 2016

Wyniki plebiscytu na Najlepszy Biustonosz Sportowy już znamy, czas poznać zwyciężczynie konkursu :-)

Zadanie konkursowe polegało na napisaniu dialogu albo opisu rozmowy, którą prowadzą ze sobą Wasze piersi po treningu w Waszym ulubionym biustonoszu sportowym (albo - druga możliwość - w tym, którego najbardziej NIE lubią!). Na konkurs nadesłałyście 45 prac. Sporo było dowcipnych dialogów, zdarzały się też jednozdaniowe, lecz celne podsumowania tematu, a niektóre z Was po prostu uzasadniały swoje plebiscytowe wybory, co też było bardzo ciekawe.

Razem z moją współ-jurorką Joanną prowadzącą salon z bielizną Intimo4You (który ufundował nagrody w naszym konkursie) postanowiłyśmy nagrodzić następujące prace:

1. Agata Grysiak

Agata wybrała drugi wariant tematu i opisała cierpienia biustu zmuszanego do treningów w niewłaściwej odzieży. NIE RÓBCIE IM TEGO! - chciałoby się krzyknąć :-) Za dowcipną, a przy tym pouczającą pracę Agata otrzymuje I Nagrodę: Wybrany biustonosz sportowy z oferty sklepu Intimo4You. Cytuję:

(to będzie przegląd... kilku mało ulubionych staników ;)

- Hej, Marlena... Marlena? Marlena, żyjesz?
- ... żyję.
- No to weź się odezwij.
- Nie mogę.
- Czemu?
- Znowu nas wepchała w to coś. Poobijałam się o jej brodę. Co to jest?
- Urf, też tego czegoś nie lubię. To w ogóle nie oddycha! To chyba plandż od kostiumu kąpielowego.
- Czy ona dla nas nie ma litości?
- Najwyraźniej. I tak było to lepsze niż ćwiczenie bez stanika. Więzadła Coopera miałyśmy w strzępach, a ona narzekała jakby to była nasza wina, że urosłyśmy. Całe gimnazjum narzekała, że z przodu plecy i z tyłu plecy, a teraz nie może zainwestować w stanik sportowy.
- Pamiętam, miałyśmy siniaki. A co potem było?
- Chyba jakiś sporciak z tego supermarketu sportowego. To wtedy trafiłyśmy do apteki po maść silikonową. Karol miał wtedy niezłą jatkę.
- Karol Podbiuść?
- The one and only. Miesiąc chodziła w tej bawełnianej, bezfiszbinowej ochydzie z bazarku, bo poobcierałyśmy jej dołami Karola.
- Och, no fakt. Jolka, a pamiętasz metodę 1+1?
- Jak zakładała minimizera a na to obcisłego cosia w stylu 'chciałbym być Shockiem'?
- Wtedy to była zabawa. Ty wyskakiwałaś górą, jak robiła tyłek na ellipticalu, a ja majtałam się gdzieś w okolicy żeber, bo wylatywałam dołem kiedy robiła brzuszki.
- Biedny minimizer. Z tego co pamiętam po 4 miesiącach nadawał się do wyrzucenia.
- My prawie też, ale szczęśliwie nie jesteśmy elementem odłączalnym od organizmu. O niech cię...
- Co jest?
- Sięga po Deco!
- Deco? NA SIŁOWNIĘ DECO?
- RANY BOSKIE SIOSTRO, BĄDŹ SILNA I NIE DAJ SIĘ WEPCHNĄĆ!

"Biedny minimizer..." ;-)

2. Mary Jane

Mary wybrała formę rymowaną dla bardzo edukacyjnej treści. „To tak da się?” Da się! :-) Mary Jane otrzymuje II Nagrodę: 50% zniżki na dowolny biustonosz sportowy z oferty sklepu Intimo4You. A oto stworzony przez nią poetycki dialog:

L: Prawa? Czujesz te wibracje?
P: Takie trochę hyc hyc hyc?
L: Jakiekolwiek...
P: No nie. Żadnych.
L: No bo właśnie, nie ma nic!
Zero baunsu, zero drgania.
Bezruch, relaks, lewitacja.
A dotychczas przy skakaniu
Była z nami grawitacja.
P: Ech, ty ślepa jesteś czy co?
Nie widziałaś nowych ciuchów?
Stanik inny masz na licu.
I dlatego podczas ruchów,
czy to jogging, czy tabata
czy też dzikie trampoliny
nie poczujesz- nie ma bata-
żadnej szarpiącej napiny.
L: Ale faza, to tak da się?
Czemu wszyscy tak nie mają?
P: No, pytanie jest na czasie.
Pewnie jeszcze się nie znają.
Ale przyjdzie czas kamratko.
Kiedy w końcu ich oświeci.
Bo ćwiczenia idą gładko,
Gdy na boki nic nie leci. :)

„Żadnej szarpiącej napiny” - życzę wszystkim biustom razem z Mary :-) (i zazdroszczę trampoliny...).

3. Marta Bolanowska

Marta sugestywnie porównała mroczne czasy z uświadomioną teraźniejszością, używając parafraz. Noo, Lewa i Prawa już nie poplotkują... no chyba że po treningu :-) Marta otrzymuje III Nagrodę: 50% zniżki na dowolny biustonosz sportowy z oferty sklepu Intimo4You. A oto jej dzieło:

Moja lewa buła zwykle mówi do prawej buły: „Hej, dawno się nie widziałyśmy! Świetnie wyglądasz!”, bowiem czas pewien temu jeden mądry projektant powiedział do drugiego: „niech nie wie lewa twoja pierś, co czyni prawa” i stał się Panache Sport. Bo choćbym skakała na skakance w ciemnej dolinie, opadania się nie ulęknę, bo Panache Sport jest ze mną.

I żaden swobodny zwis mi nie grozi. I żaden niekontrolowany lot czy urwane ramiączko jak w nie tak dawnych, mrocznych czasach nieuświadomionego liceum. Piersi są dobrze rozdzielone, jak najlepsze przyjaciółki, które musiały się rozsiąść do innych ławek, bo za często gadały i przeszkadzały na lekcjach. Teraz siedzą na miejscu, a braki towarzyskie uzupełnią po treningu. Normalnie, mur-beton i do tego we wszystkich kolorach tęczy. Pure fun.

Dzięki dobrym stanikom sportowym ciemne doliny (ani skakanki) już nam niestraszne, nieprawdaż? ;-)

 

Gratulacje!

Serdecznie gratulujemy zwyciężczyniom! Joanna z Intimo4you skontaktuje się z Wami mailowo w celu przekazania nagród.

 

Podziękowania

Dziękuję wszystkim Uczestniczkom za prace konkursowe! Czytanie ich to był naprawdę pure fun :-) 

Wypada także podziękować naszemu Patronowi.

Sponsorem konkursu i patronem plebiscytu jest krakowski sklep Intimo4you, w którym możecie kupić wszystkie rodzaje biustonoszy (oraz kostiumy kąpielowe), w tym sportowe marek: Freya Active, Panache Sport, Pure Lime, Shock Absorber. Mieści się on stacjonarnie w w Krakowie w centrum handlowym Kraków Plaza (Aleja Pokoju 44) oraz w Rzeszowie, w Galerii Nowy Świat (ul. Krakowska 20), do tego również salon internetowy :-)

Jak Wam się podobały zwycięskie prace? Czy Wasze Lewa i Prawa też tak czasem gawędzą? ;-)

Tagi: konkurs
23:24, kasica_k , Plebiscyty
Link Komentarze (3) »
 
1 , 2 , 3 , 4 , 5 ... 8
Archiwum
Tagi
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...